Hibrid, Elektrik, Hidrogen

BMW X3 Hibrid Sedang DiUji

Tahun ini akan menjadi sangat penting untuk BMW X3, kerana SUV premium padat dari Bavaria ini telah ditetapkan untuk menerima dua versi elektrik baru. Kami sekarang dapat mengesahkan bahawa hibrid plug-in akan menyertai varian elektrik sepenuhnya telah diumumkan, sebagai dua prototaip, satu EV dan satu PHEV.

BMW X3 ini sedang dalam perjalanan ke Malaysia dan kami menjangkakan ia akan menjadi versi hibrid yang akan memanfaatkan pemecatan cukai hibrid plugin (PHEV). PHEV X3 ini akan mencabar Volvo XC60 yang merupakan yang paling diminati segmen ini buat masa ini.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Terdapat juga BMW X3 elektrik sepenuhnya yang akan datang,  tetapi versi ini tidak akan mendapat pelepasan cukai yang akan memihak harga jualannya.

Tidak ada kata rasmi mengenai powetrain hibrid ini tetapi kemungkinan akan digunakan untuk beberapa versi dari apa yang telah kita lihat dari kenderaan hibrid BMW iPerformance. Jadi kita bolehn harapkan enjin 4 silinder turbocharged berkelajuan 2.0 liter dipasang kepada motor elektrik dan bateri. Ia juga akan menggunakan sistem pemacu semua roda yang berasaskan pemacu automatik dan pacuan belakang 8-kelajuan. Harga patut diletakkan berhampiran dengan PHEV BMW 530e semasa iaitu RM340k dan ini akan mencabar pemimpin segmen Volvo XC60 yang baharu dengan harga jualannya yang hanya RM338,000 untuk model spesifikasi penuh T8.

Previous post

Mazda MPS Akan Bersara

Next post

Butiran Toyota Supra Bocor ... Sedikit Fakta

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *