Berita Auto

Sistem Lampu Belakang Yang Direka Motorsports BMW

Jurutera BMW Motorsport mencipta sistem lampu untuk BMW M8 GTE baharu dari mula, membentuknya untuk digunakan dalam perlumbaan motor.

Teknologi terkini digunakan dalam proses pengeluaran, termasuk Metal Additive Manufacturing. Unsur-unsur penyejukan dalam sistem lampu pada BMW M8 GTE telah dibuat menggunakan prosedur percetakan 3D khusus ini.

 

“Teknologi cahaya yang baru itu luar biasa, kata Philipp Eng. Ia mengambil banyak faktor yang berbeza untuk membuat cahaya yang baik untuk kereta lumba. Dalam kes BMW M8 GTE, para jurutera telah melakukan semuanya dengan betul. Jurutera juga menggunakan Additive Manufacturing untuk segera menyemak keputusan simulasi pada ujian trek, dengan bantuan bahagian yang dihasilkan dengan pencetak 3D. Nampaknya ianya berhasil.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Sistem lampu pada GT baru BMW Motorsport bukan hanya menetapkan tanda aras dari segi teknologi, tetapi reka bentuk lampu pada BMW M8 GTE juga nampak menakjubkan. Reka bentuk ini berdasarkan pada lampu depan bulat berkembar ikonik, dengan dua cincin LED. Lampu belakang menggariskan jarak dekat antara BMW 8 Series Coupe baharu dan mengambil inspirasi mereka daripada reka bentuk lampu pengeluaran. Peminat akan dapat melihat reka bentuk dan prestasi teknologi cahaya pada BMW M8 GTE baru di Speedway Antarabangsa Daytona pada akhir bulan Januari.

 

Previous post

Temui Leona Chin Di Acara Mitsubishi Ultimate Drive

Next post

UMW Toyota mula menyerahkan Harrier serba baru

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *