Bisnes

BMW Mempunyai Saingan Utamanya Dalam Sasaran

BMW mengatakan bahawa ia telah mensasarkan untuk mengungguli saingan teguh mereka Mercedes-Benz dalam tempoh dua tahun akan datang. BMW telah lama menjadi pemimpin di kawasan pasaran premium , tetapi dalam beberapa tahun kebelakangan ini telah disusuli oleh Mercedes.

Bagaimanapun, BMW yakin bahawa ia boleh mengurangkan jurang itu, dan mendahului pesaingnya sekali lagi pada permulaan dekad yang akan datang, dengan usaha baharu untuk membawa model baharu dan menyapu jualan dari jenama lain.

“Pada 2020 kami akan menjadi nombor satu dari segi jualan unit sekali lagi,” kata Ketua Pegawai Eksekutif BMW Harald Krüger. “Saya memegang pasukan saya kepada sasaran itu, walaupun ianya bukan senang. Ia tidak mencukupi untuk menjadi peneraju dalam jualan. Menjadi pemimpin yang berkualiti, nombor satu dalam kepuasan pelanggan – itulah yang dikagumi oleh pekerja kita. ”

BMW adalah peneraju global dalam jualan kereta mewah selama 10 tahun, tetapi pada tahun 2016 Mercedes mengatasi jenama Munich itu kerana permintaan yang kukuh untuk SUVnya dan populariti hatchback A-Class, yang telah melebihi BMW 1 Series. Tahun lepas, jualan BMW naik 4.2 peratus pada 2017 kepada 2.09 juta kereta penumpang dan SUV, tetapi Mercedes menikmati keuntungan sebanyak 9.9 peratus berbanding 2.29 juta unit. Prestasi Mercedes di pasaran China yang lebih penting juga telah mencapai kejayaan yang mendadak.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

 

Previous post

Aksi Hari Trek VWOCM @ Sepang Circuit

Next post

Pengedar PROTON Yakin Terhadap Masa Depan Jenama

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *