Berita Auto

BMW 530e Plugin Hibrid Dijangka Dilancar Di Malaysia Dalam Hanya Beberapa Bulan Lagi

Sedan ini akan menjana lebih banyak minat daripada pembeli Malaysia yang berduit apabila ia dilancarkan beberapa bulan lagi kerana ia akan mendapat insentif cukai hibrid yang akan menjadikannya lebih murah untuk di beli berbanding 530i petrolnya.

Angka pengeluaran BMW 530e panduan kanan hanya akan masuk bulan ini. BMW 530e berkongsi powertrain yang sama seperti BMW 330e yang popular, yang merupakan kereta yang amat baik berbanding harga jualannya, kuasa dan ekonomi yang baik  yang dihargai untuk pembeli korporat dan peminat BMW.

Sistem eDrive yang menggabungkan enjin 184 bhp petrol inline-4, 2.0 liter liter turbocharged, direct-injection dengan tork 320Nm dengan motor elektrik dan pek bateri lithium-ion 9.2-kWh yang akan memberi pemandu kelajuan 0-100km / j masa hanya 6-saat dan dapat bergerak sekitar 50 km / h dengan kuasa bateri sahaja apabila dicas sepenuhnya. Motor elektrik dan enjin pembakaran mengarahkan kuasa mereka ke roda belakang sedan menerusi transmisi lapan kelajuan standard Steptronic. Posisi motor elektrik hulu dari transmisi membolehkan nisbah penghantaran digunakan dalam mod semua-elektrik. Ini dibekalkan dengan keperluan untuk penukar tork, mengimbangi keberatan lebih.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Pengecasan mengambil masa 3 jam apabila dipasang ke soket 240 volt dan kurang 5 jam pada soket dinding 120 volt standard sama seperti adiknya, 330e.

Harga untuk sedan baru ini kami jangka adalah kurang daripada RM388,888.00

Previous post

Toyota Vios 2018 kini boleh ditempah

Next post

Toyota Indonesia Umum Harga Toyota Rush Semua Baharu. Ada Varian Yang Lebih Murah.

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *