Sukan

Bentayga Mahu Menang Pikes Peak Hill Climb

Bentley Motors akan bersaing di Pikes Peak International Hill Climb untuk kali pertama pada 24 Jun 2018 dengan pemenang-anugerah Bentayga.

Bentayga yang berkuasa 600 bhp, W12 ini akan mengatasi pendakian bukit 12.42-batu Colorado Springs  yang terkenal dengan cita-cita mencipta rekod, bertujuan menavigasi 156 konar asfalt menaikinya lebih laju daripada mana-mana SUV sebelum ini.

Sebuah kereta sedang disediakan untuk pertandingan oleh jabatan motorsport Bentley di ibu pejabat syarikatnya di Crewe, England. Memimpin projek itu ialah Pengarah Motorsport Bentley, Brian Gush, yang berkata: “Sejak dilancarkannya, Bentayga telah menetapkan penanda aras SUV mewah dengan kombinasi yang unik dari ketukangan, prestasi dan keupayaan untuk grand topuring. Kami berharap dapat menanda aras lagi di Pikes Peak International Hill Climb 2018 dengan menakluki kursus jalan gunung yang paling menuntut di dunia. ”

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Menggunakan tork 900 Nm nya melalui suspensi semua pemacu pintar dan suspensi udara yang canggih bersama dengan sistem anti-roll aktif 48-volt perintis Bentley, Bentayga menyampaikan keupayaan dinamik yang luar biasa tanpa menjejaskan penghalusan.

 

Previous post

Beli & Muat Semula Prabayar U Mobile Unlimited Power di Stesen BHPetrol Dan Dapatkan Baucer BHPetrol Bernilai RM5 Percuma

Next post

Boon Siew buka pusat Honda Impian X yang pertama di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *