Berita Auto

Alfa Panggil Balik Giulia BAHARU Kerana Kegagalan Brek …… Pemilik Malaysia Bagaimana?

Alfa Romeo baru sahaja memanggil balik beberapa ratus Giulias dan Stelvios yang mungkin telah diisi dengan cecair brek yang tercemar dari kilang itu. Tanpa pemilik jenama di Malaysia, beberapa pemilik Giulia di sini akan tertanya-tanya jika sedan super seksi mereka boleh berhenti atau tidak.

Siasatan dalaman Alfa mendapati bahawa bendalir brek tercemar dengan minyak mineral. Dari masa ke masa minyak ini boleh (dan kemungkinan besar akan) merosakkan sistem brek dan akhirnya membawa kepada kegagalan brek. Kenderaan yang terlibat adalah semua model 2018 yang dikeluarkan pada bulan November 2017.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Pemilik kereta terjejas akan dihubungi secara langsung oleh syarikat untuk memulakan proses panggilan balik. Alfa Romeo berkata kereta akan dikembalikan kepada peniaga untuk pemeriksaan brek dan penggantian sistem penuh jika perlu. Laporan panggil balik menyatakan bahawa penurunan prestasi brek mungkin memberi amaran sebelum kegagalan lengkap, dan sekiranya terjadi kegagalan, lampu amaran harus muncul di dash.

 

Previous post

SDAC lancar Ford Ranger edisi terhad dengan warna baru

Next post

Mitsubishi Outlander 2.4L kini dalam versi CKD

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *