Bisnes

Volvo Memimpin Jerman Dalam Satu Segmen

Segmen SUV midsize Eropah adalah unik kerana ia merupakan satu-satunya segmen premium yang Audi, Mercedes atau BMW bukan pemimpin di Eropah.

Volvo telah mendahului segmen ini dengan XC60 generasi pertama dan berharap akan terus maju kerana ketibaan model generasi kedua yang telah mula menjual dengan baik.

Di pratonton pelancarannya, ketua R&D Volvo, Henrik Green berkata XC60 yang pertama, model jualan paling laris Volvo Cars, adalah kereta yang paling menguntungkan jenamanya.

Audi Q5 baharu, yang dijual pada awal tahun ini, menyaksikan kejatuhan jualan dalam tempoh enam bulan pertama di belakang kekangan bekalan dari kilang baharu Audi di Mexico. Bekalan kini sudah mula mengalir dan SUVnya kekal model No-3 di Eropah dalam segmen itu. BMW X3 kehilangan jualan sebelum penggantiannya.

Ketibaan X3 baharu baru-baru ini bermakna segmen itu adalah salah satu yang paling segar dalam industri ini, yang membanggakan pendatang baru seperti Alfa Romeo Stelvio, Range Rover Velar, Jaguar F-Pace dan Mercedes GLC Coupe.

Audi Q4, saingan GLC Coupe dan BMW X4, akan tiba pada 2019. Porsche Macan, Lexus NX dan Land Rover Discovery Sport, yang semuanya dilancarkan pada tahun 2014, kini merupakan model tertua dalam  top 10 sektor.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

 

Previous post

Bagaimana Jerman Memutuskan Status EEV!

Next post

Infiniti bakal perkenal kereta konsep pintar dan kompak

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *