Berita Auto

Video Konsep Hy-Power Toyota C-HR

Dari mula projek Toyota C-HR Hy-Power konsep, pasukan reka bentuk tahu bahawa mereka tidak mahu menggunakan penyesuaian atau elemen “bolted-on” untuk mencapai kesan yang mereka cari. Sebaliknya kemahiran mereka digunakan untuk menguatkan kualiti reka bentuk kereta pengeluaran melalui penggunaan warna, kemasan dan perincian yang inovatif. Sebenarnya konsep ini menggunakan sheet metal yang sama seperti kereta pameran.

Meneroka tema berlian yang menonjolkan penggayaan Toyota C-HR dengan lebih mendalam, pasukan di ED2 mendapat inspirasi dari kuasa semulajadi yang mengubah karbon menjadi berlian dan cara di mana batuan pepejal dapat menyembunyikan teras lebur berapi.

Pemikiran ini membawa penggunaan cat perak Karbon Gelap baharu dengan kemasan matt untuk menonjolkan hubungan antara garis tajam kenderaan dan permukaan yang terukir. Kesannya meningkat dengan menggunakan unsur hitam gloss, termasuk spoiler bibir depan bawah, kawasan di atas lambang Toyota di bahagian hadapan kereta dan trim gerbang roda. Krom gelap mengekalkan kesan ini di dalam hiasan lampu besar, bingkai tingkap dan di roda aloi 20-inci.

Sebaliknya kontras dramatik oleh penggunaan anodised Burning Orange finish di tiang depan, cermin pintu dan bar aksen di dalam unit lampu besar. Warna ini juga digunakan sebagai kemuncak dalam corak jejaring berlian hitam gril yang lebih rendah.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Previous post

Mercedes X-Class Boleh Dijual Kurang RM199k ...... Ini Video Pendeknya

Next post

EV Jarak Jauh Toyota Kini Mungkin Dengan Penemuan Bateri

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *