Sukan

Trek Lumba Laguna Seca & Mazda Berpisah

Mazda Raceway Laguna Seca akan bertukar nama apabila pembuat kereta itu menamatkan perjanjian hak penamaan dengan trek perlumbaan itu. Perubahan ini berkuat kuasa 1 April 2018.

Dalam satu kenyataan, Mazda berkata, “Selepas 17 musim sebagai penaja utama Mazda Raceway Laguna Seca, Mazda telah memilih untuk menamatkan perjanjian hak penamaan dengan fasiliti perlumbaan itu. Walau bagaimanapun kami akan terus mengambil bahagian dalam acara-acara utama hujung minggu, kerana perlumbaan adalah sebahagian daripada DNA kami.

Sejak penubuhannya pada tahun 1957, trek itu telah dikunjungi oleh beberapa pelumba paling terkenal, termasuk Roger Penske, Dan Gurney, Parnelli Jones, Bobby Rahal, dan Wayne Rainey dan ramai lagi. Ia dikenali di seluruh dunia kerana bahagian Corkscrewnya dengan perubahan ketinggian yang mengerunkan.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Trek 2.2-mil ini telah menjadi tuan rumah kepada persaingan Kereta Pemandu Terbaik selama satu dekad sekarang. Hall of Famer SCCA sendiri, Randy Pobst, telah menetapkan beberapa rekod lap kereta pengeluaran di sini, termasuk untuk 2016 Dodge Viper ACR dan Porsche 918 Spyder.

Mazda akan meneruskan usaha lain dalam bidang sukan motorsport. Tahun depan, ia akan bertanding dalam Kejohanan Kereta Sukan IMSA WeatherTech di bawah pasukan prototaip bernama Mazda Team Joest.

 

 

Previous post

Kereta Konsep INFINITI Baharu Akan Membuat Debut Dunia Di Detroit

Next post

Di Jepun Membeli LEAF Nissan Akan Mendapatkan Anda Panel Solar Percuma

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *