Motosikal / Lain Lain Roda

Program Pembangunan Bakat Petronas Bertumpukan Kepada Cub Prix Dan Moto3

Petronass mengesahkan bahawa Hafizh Syahrin Abdullah, penunggang yang di bawah Program Pembangunan Bakat, akan berlumba secara eksklusif untuk Litar Antarabangsa Sepang (SIC) Racing Team pada Kejohanan Dunia Moto2 2018.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Program ini telah mencapai matlamatnya untuk membangunkan pelumba Malaysia yang kompetitif, senang dipasarkan dan bebas dalam kejohanan dunia.

Melangkah ke hadapan, Petronas akan menumpukan sumbernya dalam pembangunan bakat baru walaupun program akar umbi yang sudah ada, Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia PETRONAS, dan melalui kerjasama dengan SIC dalam Kejohanan Dunia Moto3 melalui PETRONAS Sprinta Racing Team.

Syarikat ini komited dalam usaha untuk membantu memupuk dan menguruskan kumpulan pelumba untuk memastikan kesinambungan bakat yang mampu mewakili Malaysia dalam arena perlumbaan motosikal antarabangsa, pada masa yang sama mengukuhkan kehadiran jenamanya secara global.

Hafizh menyertai program ini pada tahun 2009 di bawah spanduk Raceline Malaysia. Bersama dengan pasukan, Hafizh dan Petronas telah menikmati sembilan musim hebat perlumbaan dalam Kejuaraan Cub Prix Malaysia, Kejohanan Racing Road Asia, Kejohanan Kebangsaan Sepanyol dan Kejohanan Dunia Moto2.

 

 

Previous post

Suzuki XBEE dilancarkan di Jepun

Next post

Kemasyuran Setiap Generasi BMW 7-Series

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *