Berita Auto

Permintaan SUV Bertumbuh Pada Kadar Yang Membimbangkan

Perkembangan cinta pengguna kereta Malaysia dengan kenderaan “crossover” yang menggabungkan fungsi kenderaan utiliti sukan dengan keselesaan dan prestasi kereta tidak menunjukkan tanda-tanda pegurangan dengan 6 SUV baru dilancarkan dalam 12 bulan yang lalu.

Yang pertama ialah Kia Sportage dan Renault Koleos diikuti dengan rangkaian Mercedes GLA. Kemudian datang Hyundai Tucson 1.6 Turbo dan diesel 2.0L. Kemudian bahagian tengah kegemaran ramai, Honda CR-V baharu tiba diikuti Mazda CX-5 dan Subaru XV yang baharu sahaja dijual.

Kemudian, sebelum tahun berakhir, Subaru melancarkan XV terbaru mereka dan rakyat Malaysia masih menunggu Toyota memasuki segmen itu dengan crossover C-HR mereka. Dalam segmen mewah, tahun akan bermula dengan Volvo melancarkan XC60 semua baharu mereka dan BMW mungkin melancarkan X3 terbaru.

Kelebihan SUV dan Crossovers termasuk imej prestise mereka, kefungsian pedalaman dan kedudukan pemandu yang tinggi dengan pemandangan yang menguasai jalan raya. Walau bagaimanapun, dengan bilangan jualan tinggi, hampir setiap kenderaan lain akan menjadi SUV dan kelebihan kedudukan tinggi mungkin akan hilang.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101 

Previous post

EV Toyota Jarak Jauh Berkemungkinan Dengan Penemuan Bateri Baharu

Next post

Apakah Pilihan Anda? Pedal Lantai Pedal Atas?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *