Gaya Hidup

Mercedes-Benz Services Malaysia Dan Make-A-Wish Malaysia Tunai Impian Dua Pesakit Kanser Muda

Fikri dan Zhi Liang adalah dua orang pesakit kanser muda yang menjalani kehidupan mereka dengan falsafah ‘keadaan anda tidak menentukan anda’. Diilhamkan oleh keghairahan dan keberanian mereka, Mercedes-Benz Services Malaysia (MBSM) bekerjasama dengan Make-A-Wish Malaysia untuk memenuhi impian mereka.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Fikri, berusia 10 tahun, yang didiagnos dengan T-Cell Lymphoma pada usia sembilan tahun, teringin untuk makan dengan keluarganya di atas Menara KL. MBSM dan Make-A-Wish Malaysia telah merancang satu agenda dua hari yang menarik untuknya dan keluarganya termasuk pengalaman memandu S-Class, tempat tinggal dan jamuan ulang tahun bertemakan Lego dari Mandarin Oriental Hotel Kuala Lumpur, lawatan sambil belajar ke Petrosains Discovery Centre, dan pengalaman makan di Atmosphere 360, sebuah restoran berputar di Menara KL. Fikri sangat teruja dan bersyukur atas pengalamannya dengan keluarganya.

14 tahun Zhi Liangb didiagnos dengan Histocytosis Sel Multisystem Langerhan, sejenis kanser yang jarang berlaku. Namun, beliau tetap positif dan telah menumpukan perhatiannya menjadi penerjemah profesional khusus dalam penterjemahan Mandarin, Jepun dan Thai. Terkenal dengan kemahirannya, MBSM melantik secara rasmi Zhi Liang sebagai penerjemah mereka lengkap dengan surat pelantikan. Zhi Liang mempamerkan kemahirannya dengan membantu menerjemahkan kempen pembiayaan MBSM dari Thai ke Bahasa Inggeris.

Sebagai penghargaaan, Zhi Liang telah dihadiahkan dengan iPad lengkap dengan aplikasi penterjemahan, pengalaman pembelajaran interaktif di Kidzania ihsan Themed Attractions Resorts and Hotels dan kunjungan ke siri anime Jepun kegemarannya, “One Piece”, di pameran yang diadakan di Isetan Kuala Lumpur. Zhi Liang juga diberi peluang untuk melawat sebuah studio animasi tempatan.

 

 

Previous post

Bilik pameran Mercedes-Benz NZ Wheels Johor Bahru kini dengan AMG Performance Centre

Next post

Jaguar F-Pace Dapat Rating Euro NCAP 5-Star

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *