Berita Auto

Kereta Produksi Alpine A110 Terungkap

Satu tahun selepas pembentangan kereta pameran Alpine Vision, di Geneva Motor Show Alpine 2017 mendedahkan kereta produksinya: Alpine A110 baru.

Dengan menggabungkan prinsip-prinsip Alpine yang ringan, ketangkasan dan prestasi, coupe sukan dua seater ini adalah bersemangat dari pendahulunya dan khususnya A110 ‘Berlinette’.

Kereta baharu itu akan dibina di kilang Alpine di Dieppe dan penghantaran akan bermula lewat tahun 2017 di Continental Eropah.

Penghantaran di UK dan Jepun akan bermula pada 2018. nAlpine kembali mengambil kedudukannya dalam segmen kereta sukan, dengan hanya satu janji: keseronokan memandu.

Alpine A110 dilengkapi dengan enjin turbocharged 4-silinder 4-liter baharu yang dibangunkan oleh Renault-Nissan Alliance. Jurutera Alpine, bersama-sama dengan Renault Sport, telah menyesuaikan enjin ini untuk Alpine, dengan pengambilan udara tertentu, turbocharger, sistem ekzos dan enjin.

Enjin ini mempunyai keluaran kuasa maksimum 252hp dan tork maksimum 320Nm. Dikombinasikan dengan berat rendah 1080kg, nisbah kuasa-berat-yang sangat baik A110 dengan 233 hp: tan membolehkan kereta memecut  0-62mph dalam hanya 4.5 saat.

 

Previous post

Kereta Demo Renault SYMBIOZ Mencerminkan Masa Depan Mobiliti

Next post

Masih Ingatkah Anda Kepada Michael Schumacher?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *