Berita Auto

Ini Senna – Siri McLaren Ultimate Supercar Baharu

McLaren Senna telah direka bentuk, dibina dan dibangunkan dengan tujuan tunggal: untuk menjadikan McLaren kereta tumpu-trek altimet untuk jalan raya.

Diluluskan untuk kegunaan jalan raya, ia menyediakan sambungan antara pemandu dan kereta, untuk memberikan pengalaman litar paling sengit dimana-mana jalan.

 

Setiap panel badan dibuat daripada serat karbon, selaras dengan tumpuan berterusan terhadap berat setiap komponen individu yang mengakibatkan McLaren Senna menjadi McLaren jalan raya paling ringan sejak kereta jalan raya F1 yang ikonik, pada hanya 1,198kg.

Dengan kuasa maksima 800PS (789bhp), McLaren Senna menikmati nisbah kuasa ke berat sebanyak 668PS se tan.

Dikenali dengan nama kod M840TR, enjin V8 berkembar turbo berkembar 4.0 di tengah-tengah McLaren Senna adalah enjin pembakaran dalaman kereta yang paling kuat yang pernah dihasilkan oleh McLaren, menghasilkan 800PS (789bhp) dan tork 800Nm (590 lb ft).

Model ketiga yang diperkenalkan di bawah rancangan perniagaan McLaren Track22, McLaren Senna akan dipasang dengan tangan di England di Pusat Pengeluaran McLaren. Pengeluaran akan dihadkan kepada 500 kenderaan, masing-masing berharga dari £ 750,000 termasuk cukai (harga UK) dan kesemua 500 habis dijual.

 

 

 

 

Previous post

Renault Mempunyai Enjin Petrol 1.3 Liter Turbocharged Baharu Untuk MPV Mereka

Next post

Porsche Boxster Spyder, Super Jarang, Super Ringan Hanya Untuk Pemandu Super Saja

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *