Berita Auto

Ada Syarikat Kereta Di Malaysia Yang Terus Menjual Kereta Yang Senang Terbakar Tanpa Membuat RECALL!

Macam mana ya? Jika kereta anda terbakar apabila anda memandunya hanya kerana kecuaian pengeluar kereta? Mengetahui bahawa produk mereka mempunyai wayar tenun yang rosak yang tersembunyi di belakang dashboard, pengeluar kereta ini telah menjual beribu-ribu kereta ini kepada rakyat Malaysia tanpa melakukan sebarang penarikan balik. Adakah Malaysia menjadi tempat lambakan untuk produk yang rosak?

Pendirian mereka pada masa ini ialah untuk menunggu dan melihat dan kemudian menangani isu apabila dan jika perlu. Nyawa yang sedang dipertaruhkan di sini dan kami di gohedgostan.com dan penerbitan sekutu kami, www.dsf.my  dan www.automacha.com bimbang akan nyawa dan pembeli kereta yang terjejas dan penumpang mereka.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Ini adalah bom yang menunggu masa saja untuk meletup dan eksekutif kanan pembuat kereta ini di Malaysia dengan jelas mengetahui isu ini dan telah memutuskan untuk ‘membiarkannya’ sehingga notis selanjutnya.

Hanya segelintir kakitangan di syarikat ini yang tahu tentang isu ini dan kami dapat tahu baru-baru ini melalui syarikat insurans mereka yang terpaksa membayar pampasan untuk 3 kereta yang meletup dan terbakar.

Malah peniaga bilik pameran mereka pun tidak tahu mengenai perkara yang sangat serius ini.

Kami menyiarkan berita ini dengan harapan agar pengeluar kereta akan memulakan RECALL mereka dengan secepat yang mungkin agar mengelakkan sebarang kehilangan nyawa.

 

Previous post

MV Agusta Akan Mengunakan 4-Silinder Untuk 2018

Next post

EV Toyota Jarak Jauh Berkemungkinan Dengan Penemuan Bateri Baharu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *