Sukan

Vios Challenge Mendebarkan Dari Mula Hingga Ke Akhir

Kejutan hari pertama Vios Challenge berterusan hingga ke hari kedua.

Kesemua kelas perlumbaan merangsang dan menguja para pemandu dan penuntun pada hari kedua Festival Perlumbaan Gazoo Racing ini.

Cheeky Diana Danielle excited to be top 3

Pada perlumbaan Super Sporting, Mark Darwin telah cuba mempertahankan kedudukan pertamanya dengan menghalang Tengku Djan dari memotong tetapi mereka terlanggar dan Darwin merempuh dinding dan tidak dapat meneruskan perlumbaan. Tengku Djan terpaksa berlumba sehingga ke pusingan keempat dengan mengheret bumpernya sebelum pit untuk mencabut halangan itu. Ser Ming Hui mengambil kesempatan ini untuk menang. Syafiq Ali nombor dua dan tempat ketiga Boy Wong.

Screen Shot 2017-11-27 at 2.27.17 AM

 

Pada perlumbaan Promotional Class, Shawn Lee yang dijangka menang terbabas pada pusingan pertama membuka peluang kepada semua pemandu lain. Tempat pertama Shukri Yahaya, Danny Koo tempat kedua dan Diana Danielle tempat ketiga. Ini podium pertama Diana dan juga podium pertama untuk wanita dalam siri Vios Challenge ini.

Screen Shot 2017-11-27 at 2.27.01 AM

Fattah Amin poses with his Vios

Pada perlumbaan Kategori Sporting, Brendan Paul adalah favourite tetapi hilang tempat pertamanya kepada Brandon Lim and Patrick Tam di selekoh pertama.
Patrick terus menekan Lim dan pada Lap 4 dia memotongnya.

Screen Shot 2017-11-27 at 2.26.38 AM

Image 7 - Super Sporting Class Race 2
Perlumbaan yang paling mendebarkan ialah perlumbaan kedua Super Sporting Class. Walaupun lambat bermula kerana hujan lebat namun para penuntun tetap menanti untuk menyaksikan pertarungan ini. Tengku Djan dibaris pertama dengan Mitchell Cheah. Kerana trek basah 3 lap pertama adalah dengan safety car. Mitchell berjaya menahan serangan Djan. William Ho dari tempat ke 7 berjaya membawa diri ke belakang Djan dan Mitchell. Djan mengalami kebocoran tayar dan terpaksa bersara. William juga bocor dan dikenakan penalti 15 saat. Walaubagaimana pun dia berjaya habis perlumbaan di tempat ketiga.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101   Screen Shot 2017-11-27 at 2.24.32 AM

Pusingan seterusnya Toyota GAZOO Racing (TGR) Racing Festival ialah pada 19 dan 20 Januari 2018 di Johor Bahru. Layari homepage / facebook / instagram Toyota Gazoo Racing Malaysia untuk maklumat terkini.

Image 4 - Sporting Class Race 2

 

Previous post

Terlalu Sikit, Terlalu Lambat ... .. Kejatuhan Empayar Kereta Diesel Di Eropah

Next post

Buggy MINI John Cooper Works Adalah Impian Yang Menjadi Kenyataan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *