Berita Auto

SUV Pandu Sendiri Volvo XC90 Sedang Dirancang Dengan Uber

Volvo mengesahkan bahawa mereka akan menyediakan 24,000 SUV XC90, yang telah disesuaikan untuk panduan sendiri, untuk ride-sharing Uber dari 2019 hingga 2021.

Pengeluar Sweden juga akan menggunakan SUVnya yang terbesar untuk membangunkan sebuah kereta autonomi mereka sendiri, yang dijangka tiba di pasaran antarabangsa pada tahun 2021. Perjanjian bukan eksklusif baru antara Volvo dan Uber datang selepas pengumuman tahun lepas perkongsian strategik antara kedua-duanya. Ini telah mengakibatkan Uber menggunakan 100 XC90s autonomi dalam percubaan teksi tanpa pemandu di Pittsburgh, AS.

Volvo berkata bahawa kesemua SUV itu  “menggabungkan semua teknologi pemanduan yang selamat yang diperlukan untuk Uber untuk menambah teknologi panduan sendiri”.

Bos Volvo, Håkan Samuelsson berkata matlamatnya ialah “menjadi pembekal pilihan untuk penyedia perkhidmatan  pemanduan-otonomos dan ride-sharing secara global. Perjanjian hari ini dengan Uber adalah contoh utama arah strategik itu. ”

Ketua perkongsian Uber Jeff Miller menambah: “Perjanjian baru ini meletakkan kami di jalan ke arah kenderaan yang memandu sendiri yang dihasilkan secara  skala besar-besaran.”

Pengilang yang membuat perkongsian dengan syarikat ride-sharing sudah menjadi kebiasaan dimana pembuat cuba untuk meletakkan diri mereka di hadapan era baru perjalanan, dan bukannya menumpukan kepada kaedah membeli kereta tradisional. Perikatan itu juga menyediakan peluang kepada pembuat kereta untuk menambah kilometer ujian autonomi di dalam kenderaan masing-masing.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Pengilang Sweden itu telah secara bebas, melancarkan perkhidmatan ride-sharingnya sendiri, Care oleh Volvo, yang akan ditawarkan pada SUV XC40 baharu serta Coupe Polestar 1. Pengguna perkhidmatan langganan, akan membayar yuran set setiap bulan, akan dapat berkongsi kereta melalui aplikasi dengan segelintir kawan atau keluarga.

 

Previous post

Tidak Banyak Kereta Mempunyai Ciri Ini

Next post

BMW Melabur Dalam Pusat Penyelidikan Sel Bateri

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *