Berita Auto

Perkenalkan Volkswagen Virtus … Pengganti Vento

Volkswagen akhirnya membuka bungkusan sedan pertengahan terkini mereka, Virtus. Pengganti Polo sedan (Vento), sedan Volkswagen Virtus berdasarkan hatchback Polo generasi ke-6 yang berdasarkan platform fleksibel MQB terkini. VW Virtus ini berdasarkan hatchback Polo terkini dan telah disahkan untuk pasaran Amerika Selatan.

Wheelbase 2,650mm, lebih 80mm berbanding  Polo. Pintu depan sama dengan hatchback tetapi terima kasih kepada wheelbase lebih panjang pintu belakang besar sedikit. Bumbung sloping dan reka bentuk boot sama dengan sedan Areteon. Dibelakang lampu wraparound tail-lamps juga sama dengan Areteon.

Kabin dan boot luas, 521-litre. Dalaman banyak diambil dari Polo, termasuk dashboard high-tech dengan dual skrin digital untuk model top-spek.

Untuk pasaran South American, Virtus datang dengan 2 varian enjin – 1.6-litre, 4-cylinder petrol dengan 117hp dan 162Nm of tork dan 1.0-litre, 3-cylinder, turbo-petrol dengan 128hp dan 200Nm tork. Enjin 1.6 dipadan dengan otomatik 5-speed manakala turbo-petrol dipadan dengan transmissi 6-speed otomatik.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Previous post

Boon Siew Honda Perkenalkan Honda BeAT 2017 Baharu Sekali Dengan Warna Baharu

Next post

Infiniti QX50 Dengan Enjin Variable-Compression (VC-T) Baharu Yang Unik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *