Konsep / Lakaran / Intipan

Geely Beli Developer Kereta Terbang

Zhejiang Geely Holding Group baru selesai pembelian Terrafugia, sebuah syarikat penerbangan kereta A.S. Perjanjian itu menerima kelulusan semua pengawal selia yang berkaitan di China dan A.S., kata Geely. Walaubagaimanapun harga belian  tidak didedahkan.

Terrafugia menjangkakan untuk siap hantar kereta terbang pertamanya ke pasaran pada 2019. Ia juga merancang untuk melancarkan sebuah kenderaan yang mampu terbangkan menegak dan mendarat menjelang 2025. Terrafugia, yang ditubuhkan pada tahun 2006 oleh sekumpulan graduan Institut Teknologi Massachusetts, ingin membangunkan kereta terbang elektrik untuk pasaran umum. Kenderaan terbang konsep pertama mereka diterbangkan pada tahun 2009, menurut laman webnya.

 

Geely berkata, Chris Jaran, bekas eksekutif pengeluar pesawat Bell Helicopter China, akan menjadi ketua pegawai eksekutif Terrafugia dengan segera. Terrafugia adalah pengambilalihan terbaru Geely di luar pasaran rumahnya di China. Terrafugia menjangkakan untuk menghantar kereta terbang pertamanya ke pasaran pada 2019.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

 

Previous post

8 Unit McLaren 720S Semua Baharu Kini Di Malaysia

Next post

Apa Agaknya Nombor Kereta Ini Sebenarnya?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *