Hibrid, Elektrik, Hidrogen

BMW Melabur Dalam Pusat Penyelidikan Sel Bateri

BMW baru sahaja mengumumkan pelaburan € 200 juta dalam tempoh 4 tahun di pusat penyelidikan sel bateri di Munich. Pembuat kereta premium itu sibuk menggerakkan keseluruhan rangkaian dan merancang untuk menawarkan 25 kenderaan hibrid elektrik atau plug-in menjelang 2025. Sebanyak 12 akan menjadi kenderaan elektrik penuh (EV).

BMW telah menjadi peneraju awal dalam adegan EV, bukti yang paling ketara ialah kereta Projek i mereka, termasuk kereta bandar i3 dan kereta sukan i8. Ia telah menjual 78,000 kereta elektrik dalam tempoh 10 bulan pertama tahun 2017.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Pelaburan hari ini adalah untuk ‘pusat kecekapan sel bateri’ baru yang dibuka pada awal tahun 2019 dan digambarkan di bawah. Khas untuk mengkaji reaksi kimia dalam sel bateri dan akan mewujudkan 200 pekerjaan baru, menurut BMW.

Ketua R & D Klaus Fröhlich berkata: ‘Kami akan menumpukan semua kepakaran dalam rumah kami di sepanjang rantaian nilai sel bateri di pusat kecekapan berteknologi tinggi baru kami. Pakar-pakar antarabangsa yang bekerja di makmal dan kemudahan pembangunan baru akan menjalankan penyelidikan penting untuk memperbaiki kimia sel dan reka bentuk sel. Kami akan memberi tumpuan kepada penambahbaikan selanjutnya dalam prestasi bateri, jangka hayat, keselamatan, pengisian dan juga kos. Kami akan menetapkan penanda aras bagi industri. ‘

 

Previous post

SUV Pandu Sendiri Volvo XC90 Sedang Dirancang Dengan Uber

Next post

Terlalu Sikit, Terlalu Lambat ... .. Kejatuhan Empayar Kereta Diesel Di Eropah

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *