Aksesori / Produk / Alatan / Minyak

Bila Diesel Terbaik Menjadi Lagi Baik

Apabila diesel Euro 5 pertama kali ada di Malaysia, syarikat pertama yang menyediakan diesel berkualiti tinggi kepada pemilik kenderaan diesel Malaysia ialah BHPetrol. Diesel Infiniti Euro5 mereka memberi pemandu tempatan rasa pertama mereka untuk diesel bersih.

Tetapi Diesel Infiniti Euro5  bukan sekadar yang pertama muncul, ia juga salah satu bahan api berkualiti tinggi dalam kelasnya. Bukan sahaja memenuhi keperluan ketat ASTM International / ID 975, ia juga merupakan diesel Euro 5 yang pertama menerima pensijilan SIRIM.

Seperti semua diesel Euro 5 di negara ini, kandungan sulfur yang dikurangkan dengan ketara adalah kelebihan yang besar, kerana sulfur boleh menyebabkan kehausan enjin dari masa ke masa, serta menjadi bahan pencemar utama. Tetapi Diesel Infiniti Euro5 lebih dari itu. Ianya lebih selamat untuk disimpan, terima kasih kepada flash pointnya yang lebih rendah, dan mempunyai ciri-ciri prestasi yang lebih baik kerana ia direka untuk memudahkan pembakaran bahan api yang lebih lengkap.

Selain itu, kaedah penyulingan dan pengadunan BHPetrol juga memberi mereka kelebihan prestasi, kerana spesifikasi SIRIM memerlukan bahan api yang lebih padat daripada standard industri.

Enjin diesel moden direka khusus untuk diesel rendah sulfur seperti Infiniti Euro5 Diesel, jadi isi kenderaan diesel anda di stesen BHPetrol terdekat dan rasakan perbezaannya. Pada masa ini terdapat 155 stesen BHPetrol yang menjual Euro 5 diesel.

 

Previous post

Buggy MINI John Cooper Works Adalah Impian Yang Menjadi Kenyataan

Next post

Pengeluaran Volvo XC40 dimulakan di Belgium

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *