Konsep / Lakaran / Intipan

Tata Motors Mendapat Pesanan 10,000 EV … Tanpa Membina Walaupun Satu?

Perdana Menteri India, Narendra Modi telah memulakan perlumbaan India untuk menjadikan semua jualan kenderaan elektrik baru pada tahun 2030. Pesanan terbesar telah pergi ke sebuah syarikat yang belum pun mula menghasilkan kenderaan.

Tata Motors belum menjual satu pun kereta elektrik, walaupun Ketua Pegawai Eksekutif Guenter Butschek berkata status pendahulunya adalah kelebihan pada masa kemajuan teknologi membawa kepada kejatuhan kos.

Tata bersama Mahindra dan Mahindra, pembuat kereta elektrik tunggal India yang merancang untuk meningkatkan keupayaan pembuatan kenderaannya kepada 5,000 unit sebulan yang menggariskan jarak yang akan diliputi apabila dibandingkan dengan China dan A.S.

Meningkatkan pengeluaran kenderaan elektrik di sebuah negara di mana pembuat kereta menjual 2.5 juta unit kuasa bertenaga fosil  setiap tahun hanyalah sebahagian daripada masalah ini, mencari bekalan kuasa yang tidak terganggu.

Di samping itu, infrastruktur pengecas yang tidak ada lagi meluaskan jurang antara India dan China, pemimpin global semasa. Ia mempunyai 336,000 pendaftaran baru pada 2016, lebih daripada dua kali ganda daripada 160,000 di A.S., sementara India hanya mempunyai 450 kereta di jalan raya, menurut Agensi Tenaga Antarabangsa.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

 

Previous post

Skandal Keluli Kobe Terkini Ini Akan Menjadi Kucar-Kacir

Next post

City of Oxford Akan Mengharamkan Kereta Petrol Dan Diesel Mulai 2020

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *