Gaya Hidup

Skandal Keluli Kobe Terkini Ini Akan Menjadi Kucar-Kacir

Beberapa tahun terakhir ini telah melihat sejumlah besar skandal dalam industri kereta. Tetapi jika anda ingat dieselgate dan Takata sangat besar, ada sesuatu yang lebih buruk di ambang sore.

 

Laporan-laporan mula muncul bahawa pembekal keluli terbesar ketiga di Jepun, Kobe Steel, telah memalsukan data tentang kekuatan bahan yang mereka sediakan. Butiran tidak jelas pada masa ini, tetapi bahan termasuk kawat besi, aluminium dan tembaga.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Apa yang kita tahu ialah syarikat itu menggunakan data yang dipalsukan ketika membekalkan bahan-bahan ini kepada pembuat, pembuat gerabak keretapi, pengeluar tayar, pengeluar cakera keras … dan banyak lagi. Ini amat menakutkan bagi pembuat kereta, seperti panel badan, blok enjin, tayar atau unit casis keseluruhan boleh dikompromi.

Sambil syarikat-syarikat kereta tergesa-gesa untuk mengenal pasti produk yang terjejas, kita hanya boleh tertanya-tanya apakah penyelesaiannya. Mungkinkah pembelian balik? Pampasan kewangan? Walau apa pun, jelas dari harga saham Kobe Steel yang menjatuhkan masa depan pembekal itu suram.

Previous post

The Extreme G500 4X4² Akan Berhenti Pengeluaran Tidak Lama Lagi

Next post

Tata Motors Mendapat Pesanan 10,000 EV ... Tanpa Membina Walaupun Satu?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *