Bisnes

Pelan Mitsubishi ‘Drive For Growth’ Mula Buat Duit

Mitsubishi Motors melancarkan pelan 3 tahun untuk meningkatkan jualan kenderaan global sebanyak 40% dan dimana hasilnya lebih daripada 30% kerana ia melantun semula daripada skandal ekonomi bahan api dengan menguatkan barisan kenderaan utilitinya dan menargetkan pertumbuhan pesat di A.S., China dan Asia Tenggara.

Ketua Pegawai Eksekutif Osamu Masuko ingin memperluaskan volum di seluruh dunia sebanyak 40% kepada 1.3 juta kenderaan pada tahun fiskal yang berakhir pada 31 Mac, 2020, daripada 926,000 kenderaan pada tahun berakhir 31 Mac.

Masuko juga mensasarkan peningkatan pendapatan 31% kepada 2.5 trilion yen (USD22.28 bilion), meningkat daripada 1.91 trilion yen (USD17.02 bilion) pada tahun fiskal yang baru berakhir, kata pembuat kereta Jepun dalam satu siaran berita Rabu ini. Mitsubishi merancang untuk meningkatkan perbelanjaan modal dan pelaburan R & D untuk membantu mencapai matlamat.

Digelar Drive for Growth, pelan perniagaannya adalah yang pertama diperkenalkan oleh Mitsubishi sejak Nissan menguasai 34% pegangan dalam pembuat kereta yang lebih kecil pada tahun lepas. Mitsubishi mengakui tahun lalu menipu penarafan bahan api untuk beberapa nameplate yang dijual di Jepun. Skandal itu menjejaskan jualan tempatan dan membuka pintu untuk langkah Nissan.

Sejak itu, Mitsubishi telah cuba mengumpul semula kumpulan dengan menggalakkan strategi penjimatan bersama dan pembangunan bersama dengan Nissan dan rakan Perancisnya Renault, ahli ketiga perikatan auto global yang diawasi oleh Carlos Ghosn, yang juga menjadi pengerusi Mitsubishi.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Berkenaan perikatan dengan Nissan dan Renault, Mitsubishi berkata ia menjimatkan simpanan sebanyak lebih daripada 100 bilion yen (USD891.3 juta) sepanjang rancangan perniagaannya yang akan datang. Kebanyakan pengurangan akan datang dari perolehan bersama dan mengelakkan kos R & D.

 

 

Previous post

Isuzu & Toyota Seri Dalam Kepuasan Pelanggan Tertinggi

Next post

Honda Malaysia umum pelantikan Pengarah Urusan, CEO baharu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *