Berita Auto

Mercedes-Benz Bina Hypercar! Ini Dia AMG Project ONE

Mercedes-AMG Project ONE muncul di Pameran Motor Antarabangsa 2017 (IAA) di Frankfurt / Main: buat kali pertama, kereta sukan supersports dua tempat duduk membawa teknologi hibrid Formula 1 yang sangat terkini dan cekap dari trek perlumbaan ke jalan untuk mewakili kemuncak ulang tahun ke-50 AMG. Hibrid berprestasi tinggi ini dikatakan menghasilkan lebih dari 1000 hp dan mencapai kelajuan tertinggi melebihi 350 km / j.

Kereta pameran ini menggabungkan prestasi trek perlumbaan yang luar biasa dan teknologi hibrid Formula 1 yang sesuai dengan kegunaan harian lagi efficient. Pertam di dunia. Tanggungjawab keseluruhan untuk merealisasikan Project ONE terletak pada Mercedes-AMG.

Kerja-kerja pembangunan kompleks ini telah dijalankan dengan kerjasama pakar-pakar Formula 1 di Mercedes-AMG High Performance Powertrains di Brixworth dan dengan pasukan Mercedes-AMG Petronas Motorsport di Brackley. Bersama-sama dengan AMG GT Concept empat pintu, Mercedes-AMG Project ONE memberikan satu lagi wawasan tentang strategi pemanduan prestasi-hibrid masa depan jenama kereta sukan Mercedes-Benz.

Sejak awal motorsport, para jurutera bermimpi untuk membawa teknologi perlumbaan motor ke jalan raya. Mercedes-AMG kini membuat impian ini menjadi realiti pada tahap yang paling tinggi.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Enjin petrol hibrid V6 1.6 liter dengan suntikan langsung dan turbocharging tunggal yang dibekalkan secara elektrik datang terus dari kereta lumba Formula 1 Mercedes-AMG Petronas. Keempat camshafts dipandu oleh roda gigi. Untuk mencapai kelajuan enjin yang tinggi, mata injap mekanikal telah digantikan injap pneumatik.

Kenderaan ini berenjin-tengah (di hadapan gandar belakang) dan ia dapat dengan mudah mencapai kelajuan 11,000 rpm, yang kini unik untuk kenderaan jalan raya. Walau bagaimanapun, untuk jangka hayat yang lebih tinggi dan penggunaan petrol Super Plus yang boleh didapati secara komersial dan bukan bahan bakar berlumba, ia tetap jauh di bawah had laju enjin F1.

 

Previous post

Menang iPhone 8 Apabila Anda Pandu Uji Mitsubishi Outlander Baru!

Next post

Lori Isuzu Baharu Untuk Peningkatan Pendidikan di Universiti DRB-Hicom

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *