Berita Auto

Mazda Akan Pamer Dua Model Konsep di Tokyo Motor Show

Mazda Motor Corporation akan mempamerkan dua model konsep di Pameran Motor Tokyo 2017, satu yang mengutarakan produk generasi akan datang syarikat dan satu lagi yang merangkumi arah reka bentuk generasi akan datang syarikat itu. Mazda juga akan memaparkan enjin petrol generasi SKYACTIV-X sebagai pameran teknologi pada pameran itu, yang berlangsung dari 28 Oktober hingga 5 Nov.

Tema Mazda untuk  tahun ini menunjukan Mazda komited untuk memperkaya kehidupan orang ramai melalui “Celebrate Driving.” Ini menunjukkan keazaman syarikat untuk terus menawarkan kereta yang meraikan pengalaman memandu, memperkayakan kehidupan dan membina ikatan yang kuat dengan pelanggan.

Produk konsep, hatchback kompak yang menyusun teknologi dan reka bentuk generasi akan datang, akan menjadikan perdana dunia di acara itu. Ia mengamalkan Seni Bina Kenderaan SKYACTIV, teknologi generasi akan datang yang menggunakan falsafah reka bentuk berpusatkan manusia untuk fungsi optimum, dan dikuasakan oleh SKYACTIV-X, yang ditetapkan untuk menjadi enjin petrol komersil pertama di dunia untuk menggunakan penyalaan mampatan. Prestasi dinamik telah ditapis secara dramatik dan reka bentuk generasi akan datang dipenuhi untuk mewujudkan hatchback kompak ideal Mazda.

Visi reka bentuk model ini merangkumi konsep-konsep yang akan menentukan generasi reka bentuk Mazda akan datang, menghasilkan ungkapan yang lebih mendalam daripada bahasa reka bentuk KODO yang diiktiraf di dunia Mazda memulakan kerjaya pada Mazda CX-5 pada tahun 2012.

Mazda CX-8, SUV crossover tiga baris baharu yang dijual di Jepun pada bulan Disember, juga akan dipamerkan di pameran itu. SUV perdana syarikat itu di Jepun mempunyai gaya canggih dan tempat duduk yang selesa dalam ketiga-tiga baris. Peningkatan utama ke SKYACTIV-D 2.2 enjin diesel bersih meningkatkan tork dan kuasa untuk prestasi yang tersusun.

Satu edisi khas Mazda Roadster (MX-5) Red Top yang menampilkan kanopi merah ceri gelap dan auburn kain kulit Nappa akan dipamerkan.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

 

 

Previous post

Jenama Kereta Cina Akan Menguasai Eropah Tidak Lama Lagi

Next post

Program Toyota Eco Youth Menandakan Tahun ke-17 Menyokong Agenda Lestari di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *