Gaya Hidup

Lori Isuzu Baharu Untuk Peningkatan Pendidikan di Universiti DRB-Hicom

Perkembangan pantas sektor diesel dalam industri automotif sering menyebabkan banyak pelajar automotif bingung dalam memahami kerumitan teknologi enjin terkini. Ini sebahagian besarnya disebabkan oleh kekurangan kemudahan, sumber terhad dan ketidakupayaan untuk pengalaman hands-on untuk meneroka dan belajar tentang sistemnya.

Untuk mendapatkan pemahaman mendalam, pelajar memerlukan kenderaan yang dilengkapi dengan teknologi diesel terkini. Dari situ, mereka dapat memperoleh pemahaman yang lebih baik mengenai pelbagai sistem enjin, sambil meningkatkan pemahaman mereka tentang bagaimana teknologi ini memberikan penjimatan bahan api, ketahanan dan kebolehpercayaan. Wawasan dan pemahaman yang lebih mendalam mengenai pendekatan enjin moden akan menghasilkan graduan yang lebih berpengetahuan dan mampu memenuhi tuntutan industri seperti yang diperlukan dalam sektor selepas jualan.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Untuk menangani isu ini, Isuzu Malaysia baru-baru ini menyumbang satu unit trak 6-roda Isuzu ELF NPR kepada DRB-HICOM University – universiti automotif terkemuka di negara ini. Unit ini dilengkapi dengan Common Rail Engine terkini untuk penggunaan akademik pelajar automotif yang mengikuti kursus Diploma dan Ijazah di universiti ini.

Trak roda Isuzu ELF NPR 6 dilengkapi dengan enjin 5.2 liter, dengan transmisi 6 kelajuan disokong oleh Unit Kawalan Elektronik (ECU), dengan nisbah gear terakhir 5.125.

 

 

Previous post

Mercedes-Benz Bina Hypercar! Ini Dia AMG Project ONE

Next post

6 Pemenang Pertama Peraduan Myvi 12 Iconic Years Anniversary SMS & Win Terima Wang Tunai

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *