Berita Auto

Jenama Kereta Cina Akan Menguasai Eropah Tidak Lama Lagi

Pembuat kereta Cina seperti Great Wall, Chery dan MG kini mempunyai kehadiran terhad di Eropah dan Rusia, kebanyakannya menjual kereta kecil dan pickup. Walau bagaimanapun, kali ini mereka mensasarkan segmen SUV yang berkembang pesat di Eropah, yang dijangka menyumbang 1/3 pasaran Eropah menjelang 2020, meningkat daripada suku sekarang.

Menarik pengalaman dalam pasaran domestik yang pantas, Great Wall dan Chery mempunyai keyakinan baru tentang keupayaan mereka untuk bersaing dengan jenama Eropah di China dan di rumah mereka, penganalisis berkata.

Dalam dekad yang lalu, jenama China juga memberi tumpuan kepada peningkatan kualiti dengan bekerjasama dengan pembekal Tier 1 seperti Robert Bosch, Dana dan Valeo, nama-nama yang digambarkan dengan jelas semasa persembahan mereka di Frankfurt. Di samping itu, mereka telah membangunkan enjin petrol berkelajuan 1.5 hingga 2.0 liter yang cekap dan drivetrains hybrid dengan jangkaan standard pelepasan  China VI, yang akan datang pada tahun 2020, yang tidak akan memerlukan banyak pengubahsuaian untuk disahkan di Eropah.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Untuk lebih dekat dengan pasaran, mereka telah menubuhkan studio kejuruteraan dan gaya, dan mengupah pereka terkemuka termasuk Benoit Jacob, yang bertanggungjawab untuk model BMW i8 dan i3, dan James Hope, yang berpindah ke Chery selepas bekerja untuk General Motors dan Ford Motor.

Eksekutif peringkat tinggi telah datang dari jenama premium Jerman, termasuk Jens Steingraeber, CEO Wey, yang merupakan pengurus produk untuk crossover Audi Q3; Pengasas bersama Byton, Carsten Breitfeld, yang bekerja di subbrand BMW; dan Ketua Pegawai Eksekutif Borgward Ulrich Walker, yang mengetuai operasi Daimler China. Mengambil langkah-langkah ini bertujuan untuk menunjukkan bahawa jenama Cina “tidak kalah dengan mana-mana pembuat kereta di pasaran maju.”

 

Previous post

Affendi berhijrah, buru keputusan terbaik bersama jentera baharu

Next post

Mazda Akan Pamer Dua Model Konsep di Tokyo Motor Show

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *