Konsep / Lakaran / Intipan

Ford Mungkin Persarakan Focus & Fiesta Untuk Lebih Trak & SUV

Ford sedang bersiap sedia untuk masa depan dengan pelan strategik baru, dan ini bermakna pemotongan perbelanjaan secara besar-besaran dan, selain itu, mengagihkan semula dana pembangunan dari kereta kepada trak dan SUV yang lebih menguntungkan. Maksudnya, pada asasnya, bahawa beberapa nameplates Ford seperti Fiesta dan Fokus mungkin bersara.

Pengurangan keseluruhan perbelanjaan adalah kira-kira USD14 bilion hingga USD4 bilion yang akan menjadi pemotongan kejuruteraan produk, dan USD10 bilion daripadanya akan menjadi simpanan bahan. Ini kerana Ford telah memutuskan margin 6% tidak mencukupi untuk menampungnya. Ia mahu sekurang-kurangnya margin 8%, dan juga untuk melabur dengan betul dalam autonomi dan elektrifikasi (termasuk Team Edison yang berfokuskan EV, yang tiada butiran pada masa ini).

Di samping itu, Ford akan mengeluarkan USD7 bilion daripada pembangunan kereta untuk membiayai pembangunan trak dan SUV, termasuk Ranger generasi akan datang dan  Bronco 2020 dan tiga trak lain yang akan ditentukan kemudian. Salah satunya, Ford mendakwa, akan menjadi SUV EV baru.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

 

Previous post

Range Rover Sedan. Boleh?

Next post

Continental Tyre Malaysia lancarkan tayar MaxContact MC6

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *