Gaya Hidup

Satu Lagi Kegagalan Beg Udara Takata di Amerika …… Satu Lagi Kematian!

Pemilik Honda Malaysia yang patut menggantikan beg udara mereka dan tidak melakukannya perlu mengambil serius isu ini. Honda Motor America baru sahaja mengesahkan bahawa terdapat satu lagi kematian akibat inflator beg udara Takata rosak. Insiden itu bagaimanapun tidak berlaku semasa kemalangan dan sebaliknya ia berlaku ketika kenderaan itu dibaiki di bengkel kereta.

Sedang seorang mekanik melakukan pembaikan yang tidak diketahui di dalam Honda Accord tahun 2001, tahun lepas, apabila beg udara itu mengembang. Ternyata, suis pencucuhan sedang on dan orang yang dipersoalkan telah membuka konsol pusat Accord. Orang itu juga menggunakan tukul, yang mengikut Honda adalah apa yang triger beg udara itu.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Despite the confirmation from Honda, the automaker does cast some doubt as to the specific cause of the fatal injuries. In the report, the automaker says police photos show the exploded inflator and metal fragments. Honda also is quoted as saying it was “difficult to determine whether the cause of death in this incident was the inflator rupture, or an interaction of the hammer with the deploying air bag.”

Walaupun pengesahan dari Honda, pembuat kereta itu mempunyai keraguan tentang punca sebenar kecederaan maut itu. Dalam laporan itu, pembuat kereta mengatakan gambar polis menunjukkan pecahan inflator dan logam. Honda juga dipetik sebagai berkata ia adalah “sukar untuk menentukan sama ada punca kematian dalam kejadian ini adalah pecah inflator, atau interaksi tukul dengan beg udara yang digunakan.”

 

 

Previous post

Bentley Bentayga Mencabar Range Rover

Next post

Honda CR-V Baharu Masuk Pasaran Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *