Gaya Hidup

Audi Puchong Ucap Selamat Tinggal

Setakat ini, terdapat rangkaian 9 kedai Audi eksklusif yang beroperasi di Malaysia. Tidak lama lagi beberapa kedai Audi akan mendapat pemilik baru. Ini bukan kes kedai Audi tutup, ini hanya penukaran pemilik perniagaan baru.

Sebagai permulaan, Audi di SetiaWalk Mall, Puchong yang hanya memulakan operasi pada September 2016 adalah meninggalkan perniagaan. Pemilik Audi Puchong, Swire Motors mempunyai pengalaman automotif yang panjang di Malaysia dan di pasaran serantau lain seperti Taiwan, Hong Kong dan China. Sementara itu, rakan kongsi baru membuka kedai Audi baru di Malaysia dan ada yang akan mengambil alih cawangan sedia ada di Johor Bahru dan Kuantan.

Di Taiwan, Swire Motors menjual kereta Audi dengan sangat baik tetapi mereka baru saja berhenti perniagaan Audi dan telah memutuskan untuk meninggalkan jenama itu. Ini mungkin sebabnya kenapa mereka meninggalkan perniagaan Audi di Malaysia.

Tidak ada pengesahan dari Audi Malaysia dan juga Swire Motors buat masa ini dan kami sedang menunggu update dari mereka.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Previous post

Defender Yang Betul-Betul Boleh Kemana-Mana Saja

Next post

Moto Guzzi Kembali Ke Pasaran Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *