Gaya Hidup

Audi Lancarkan Penarikan Balik Sehingga 850,000 Kereta Dieselnya

Terlibat juga, kereta jenama Porsche dan Volkswagen yang menggunakan enjin enam dan lapan silinder yang sama. Adakah penarikan balik ini menjejaskan kereta di Malaysia, terutamanya model yang dibaikpulih / digunakan?

Audi menawarkan pelanggannya di Eropah dan pasaran lain * program retrofit untuk kereta dengan enjin diesel EU5 dan EU6. Sebanyak 850,000 kereta di seluruh dunia dengan enjin diesel enam silinder dan lapan silinder (V6 / V8 TDI, EU5 / EU6) akan mendapat perisian baru. Ini akan meningkatkan lagi pelepasan mereka dalam keadaan memandu sebenar di luar keperluan undang-undang semasa. Tindakan itu akan dilakukan secara rundingan dengan Pihak Berkuasa Pengangkutan Persekutuan Persekutuan (KBA). Dengan cara ini, Audi berhasrat untuk mengurangkan keseluruhan pelepasan, terutamanya di kawasan bandar. Perkhidmatan ini juga melibati  model Porsche dan Volkswagen yang dilengkapi dengan jenis enjin yang sama dan akan dijalankan secara percuma untuk semua pelanggan.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Audi berhasrat untuk mengekalkan daya maju masa hadapan enjin diesel untuk pelanggannya dan membuat sumbangan ke arah meningkatkan kualiti udara. Pada masa yang sama, Audi yakin bahawa program ini akan mengatasi kemungkinan larangan kenderaan dengan enjin diesel. Dengan penggunaan bahan api rendah mereka, enjin diesel membantu mencapai sasaran CO2 bercita-cita tinggi di Eropah, yang merupakan sebab mengapa Audi telah memutuskan untuk menawarkan program retrofit ini.

 

 

Previous post

Subaru WRX STI Mencatat Masa Kurang-7 Minit Di Litar Nurburgring

Next post

Polis Amerika Akan Diberi Ford Sports Truck Berkuasa 375 bhp

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *