Konsep / Lakaran / Intipan

Adakah Ini SUV Semua Baharu Perodua?

Ya, Perodua SUV adalah dalam perancangan dan ini mungkin kembalinya Kembara. Sejak Perodua Nautica, pengeluar kereta ini tiada SUV yang padat. Kini dengan peningkatan permintaan untuk SUV padat di Malaysia, Perodua mempunyai rancangan untuk SUV padat dan dengan kerjasama dengan Daihatsu Jepun terdapat peluang yang sangat baik bahawa FT Concept ini yang pertama kali ditunjukkan di Indonesia mungkin merupakan SUV seterusnya Perodua.

FT mempunyai dimensi yang betul iaitu panjang 3,800mm, lebar 1,690mm dan tinggi 1,580mm, dengan roda jarak 2,455mm. Ini menjadikannya kecil sedikit sahaja daripada Honda HR-V yang sangat popular dan hampir saiz Toyota CH-R yang akan datang.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

FT mempunyai penampilan moden, bergaya, dengan bahagian depan yang memaparkan lampu LED yang anggun, gril atas yang nipis dan bar krom lebar penuh. Gril rendah trapezoidal yang tajam diapit oleh lampu LED siang hari. Di belakang, lampu belakang LED disambungkan dengan bar krom yang lain, manakala bumper menggabungkan plat skid dan tips ekzos menegak kembar. Dalamannya cerah dan agak futuristik, dengan panel instrumen dwi-tingkat dan paparan interaktif yang besar di tengah dash.

Daihatsu dan Perodua mungkin akan menggunakan enjin 1.2 liternya dan akan menggunakan susun atur pacuan roda belakang kerana SUV kompak ini tidak memerlukan pacuan 4 × 4.

 

 

Previous post

Adakah Audi A8 Semua Baharu Ini Akan Menetapkan Piawaian Pandu-Sendiri?

Next post

Lebih 11,000 Pesanan Subaru XV di Jepun Selepas Hanya Satu Bulan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *