Konsep / Lakaran / Intipan

Adakah Audi Pengeluar Kereta Pertama Melancarkan Kereta Panduan Sendiri?

Audi percaya ia akan menjadi pembuat kereta pertama untuk melancarkan kereta pandu-sendiri walaupun model pertama dengan keupayaan itu, A8 baru, masih perlu mendapat kelulusan kerajaan yang panjang yang membolehkan pesaing meluluskan pembuat kereta dalam perlumbaan ke pasaran.

Audi berkata dengan Traffic Jam Pilot yang akan datang, A8 akan menjadi  pengeluar kereta pertama dengan autonomi Tahap 3. Ini bermakna di bawah syarat-syarat tertentu A8s boleh diletakkan dalam autopilot, membenarkan pemandu mengalih pandangan dari jalan.

Semua kenderaan pengeluaran semasa yang lain, termasuk dari Tesla atau Mercedes-Benz, menawarkan autonomi tahap 2, yang memberikan bantuan tetapi memerlukan interaksi berterusan dari pemandu.

Walau bagaimanapun, autonomi tahap 3 masih dalam peringkat awal. Itulah sebabnya Audi tidak mengumumkan bila Traffic Jam Pilot akan debut dan mengapa BMW hanya merancang untuk menawarkan tahap teknologi autonomi yang sama pada tahun 2021, dengan debutnya iNEXT.

Pengawal selia kelulusan dan Audi perlu menyelesaikan bagaimana untuk mengawal dan menyelia cara teknologi berfungsi dalam keadaan seharian.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Inilah salah satu sebab kenapa beberapa pembuat kereta enggan menawarkan autonomi terhad Tahap 3. Volvo, Toyota dan Ford mengatakan mereka akan memintas Tahap 3 dan akan beri tumpuan kepada pencapaian tahap paling automatik, Tahap 4 dan 5.

 

Previous post

Honda Malaysia Buat Kejutan Dengan Pelancaran City Sport Hybrid

Next post

Mercedes-Benz Bina G-Class Yang Ke 300,000

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *