Gaya Hidup

Ujian Pemanduan Sendiri Mercedes Beralih Ke Hadapan Gergasi Teknologi

Perlumbaan Daimler untuk kehadapan, sebahagian besarnya, adalah di pusat-pusat penyelidikannya di California dan di Boeblingen, berhampiran ibu pejabatnya di Stuttgart. Christian Weiss, ketua pemanduan autonomi, dan Thao Dang, yang mengetuai pasukan penyepaduan sistem, mengawasi ujian harian lima van kelas V. Kenderaan yang dipenuhi dengan peralatan komputer dan empat sensor sport yang kelihatan sebagai kubah berwarna kuning di luar, mencari situasi lalu lintas yang sukar semasa waktu sesak.

“Kebenaran untuk mana-mana kenderaan memandu sendiri adalah di atas jalan,” kata Weiss semasa demonstrasi yang menunjukkan bagaimana kereta belajar bertindak dengan selamat walaupun dengan maklumat yang tidak lengkap. “Kami tidak perlu pergi jauh ke sini untuk mencari situasi yang mencabar” di jalan raya sesak yang sesak di sekitar bandar motor Jerman.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Daimler juga meningkatkan kerjasama, bergabung dengan Robert Bosch GmbH, pembekal automotif terbesar di dunia, pada bulan April untuk membawa taksi tanpa pemandu ke jalan raya pada 2023. Ia juga bekerjasama dengan Uber Technologies Inc. untuk memasukkan kenderaan memandu sendiri Daimler dalam perjalanannya -pengalihan rangkaian pada masa akan datang. Autonomos Mercedes  sendiri akan mempunyai gaya yang berbeza, menurut Zetsche, yang sudah pun menerima hakikatnya bahawa ini adalah masa depan.

 

Previous post

Baby SUV Jaguar E-Pace Disahkan

Next post

'Autonomi Urban Drive' Jaguar Land Rover Dipamerkan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *