Gaya Hidup

Pesanan ZF Periksa Shock Absorber Anda Musim Ini Untuk Keselamatan Maximum

Musim percutian adalah ujian ketahanan bagi kebanyakan kereta: perjalanan panjang dengan muatan maksimum, suhu yang tinggi, kesesakan lalu lintas, turun naik gunung, dan keadaan jalan yang teruk. Menurut ZF Aftermarket Malaysia, shock absorber memainkan peranan yang penting dalam keselamatan kereta dan menasihati kepada pemandu untuk untuk diperiksa secara profesional sebelum memulakan perjalanan ini datang musim cuti.

Menurut ZF Aftermarket Malaysia, shock absorber yang rosak bukan sahaja mengurangkan prestasi brek, menyebabkan jarak yang lebih panjang untuk berhenti, tetapi juga meningkatkan kegelinciran atau aquaplaning apabila jalan raya basah. Selaras dengan ini, pakar-pakar ZF Aftermarket Malaysia amat menggalakkan shock absorber dan semua komponen pelengkap diperiksa selepas 80,000 kilometer pertama dan selepas itu setiap 20,000 kilometer.

Kerosakan dan kehausan boleh menimbulkan risiko keselamatan yang serius terutamanya apabila perjalanan bercuti. Muatan tinggi – sering dikaitkan dengan pengedaran pusat graviti akibat rak bumbung atau basikal di hitch treler – membuat kereta lebih stabil daripada biasa dari perspektif fizikal. Dalam keadaan kritikal seperti brek kecemasan atau pengelakkan, komponen yang haus boleh memberi kesan yang lebih dramatik.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Untuk menekankan hal ini, syarikat itu telah menghasilkan video untuk mengingatkan pemandu Malaysia peranan penting  shock absorber untuk keselamatan kereta dan keselesaan perjalanan.

 

Previous post

Warna Baharu Untuk Yamaha Lagenda 115Z dan FZ150i

Next post

Kempen Hari Raya Chevrolet Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *