Gaya Hidup

JAGUAR XE SV PROJECT 8 …Hanya Untuk Pasaran Panduan Kiri!

Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations (SVO) mendedahkan kereta kebal mereka, Jaguar XE SV Project yang paling kuat, lincah dan melampau yang pernah dihasilkan – sedan 529 HP, 200 bsj Jaguar XE SV Project 8.

Berikutan Projek F-TYPE 7 tahun 2014 yang berjaya, XE SV Project 8, Edisi Collector kedua oleh SVO, adalah sebuah kereta bina tangan empat roda dengan prestasi supercar – yang direka untuk mengasyikkan peminat memandu dengan gabungan kuasa meletup yang luar biasa , ketangkasan dinamik dan daya tarikan semua roda.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Hanya 300 contoh akan dibuat untuk penjualan global, masing-masing akan dipasang di Pusat Teknikal SVO di Coventry, England.

Versi yang paling berkuasa dari enjin Jaguar Land Rover 5.0 liter Supercharged V8 petrol. Unit kuasa 592HP ini mempunyai Titanium Variable Active Exhaust, dilengkapi dengan sistem 4 All Wheel Drive (AWD ) dan aerodinamik motorsport untuk menyampaikan kelajuan tertinggi 200 bsj dan 0-60 bsj pada 3.3 saat, menjadikan Projek 8 Jaguar yang paling laju pernah dibina.

 

 

 

Previous post

Jenama Kereta Cina Berlaga Dengan Saigan Mereka

Next post

Aston Martin Pertama Menerima Kuasa Mercedes-AMG

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *