Gaya Hidup

Ford Perkenalkan Line-Lock Pada Mustang EcoBoost

Lebih banyak getah akan memenuhi jalan raya pada tahun ini apabila Ford memperluas ketersediaan Line-Lock elektroniknya untuk Mustang 2018. Ciri eksklusif trek – yang sebelum ini hanya tersedia pada Mustang GT berkuasa V8 – akan menjadi standard pada semua kereta-kereta kuda ini, termasuk yang dilengkapi dengan enjin 2.3 liter EcoBoost®.

Ciri ini boleh didapati sama ada dengan transmisi manual automatik enam kelajuan atau SelectShift® 10 kelajuan.

Pada model yang dilengkapi dengan paparan instrumen semua-digital 12-inci yang ada, pemandu akan melihat, ekslusif, industri pertama, animasi video seperti animasi roda aloi berputar menendang awan asap sebagai tanda ciri Line Lock elektronik telah diaktifkan.

Untuk memperkenalkan kemas kini baru ke dunia, Vaughn secara rawak merekrut pejalan kaki di California Selatan untuk bergabung dengannya di Irwindale Speedway, di mana dia meletakkan mereka di belakang roda Mustang baru untuk meletakkan getah tayar dijalanan.

 

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Line Lock elektronik secara tradisionalnya digunakan oleh pelumba seret/drag sebelum garis permulaan untuk memanaskan getah tayar untuk traction yang lebih baik apabila lampu permulaan menjadi hijau. Ciri ini memanfaatkan teknologi perisian terkini yang juga membolehkan pemacu kereta amatur, terutamanya yang bersaing dalam bracket racing, untuk mencapai prestasi masa yang lebih konsisten.

Menggunakan suis ibu jari yang di roda stereng, seorang pemandu bertukar menu pada kluster instrumen untuk mengaktifkan Line Lock elektronik. Sebaik sahaja dipasang, sistem membina tekanan pada callipers brek depan. Tekan butang lain memegang tekanan sehingga 15 saat, membolehkan pemandu menghemtam throttle dan memutar roda belakang sementara kereta tidak bergerak.

Previous post

Audi A8 Baharu Muncul Di Premiere Spider-Man: Homecoming Dengan Selubung Camo

Next post

Info Tayar Kenderaan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *