Gaya Hidup

Carlos Ghosn Mahu Mencabar VW Dan Toyota Dan Menjadi No.1.

Dua tahun yang lalu, Carlos Ghosn berkata  Kumpulan automotif Renault-Nissan akan menjadi salah satu daripada tiga pengeluar kereta global menjelang 2018. Ramalan itu telah menjadi kenyataan setahun awal, sebahagian besarnya disebabkan oleh penambahan Mitsubishi ke dalam perikatan pada tahun 2016.

Sekarang Ghosn percaya Persekutuan itu tidak lama lagi akan melepasi Volkswagen Group dan Toyota untuk menjadi syarikat kereta terlaris.

Semasa empat bulan pertama, perikatan itu sudah pun mendekati dengan dua yang teratas. Menurut penyelidikan pasaran, VW Group telah menjual 3.32 juta kenderaan, Toyota 3.06 juta dan Renault-Nissan 3.02 juta. JATO menggunakan gabungan pendaftaran kenderaan dan penjualan runcit untuk mencapai angka-angka ini.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Tidak mengambil kira penggabungan atau pengambilalihan tanpa had, Renault-Nissan boleh kekal di tempat ketiga teratas untuk beberapa waktu. General Motors, kini No. 4, akan kembali memberi tumpuan kepada operasi domestik walaupun dengan jangkaan jualan jenama Eropah Opel dan Vauxhall kepada PSA Group dan penarikannya dari pasaran India.

 

Previous post

BMW Group Malaysia Mengumumkan Sokongan Terhadap Persatuan Luncur Ais Malaysia (ISAM)

Next post

Tesla Mengatasi Porsche & Land Rover Dalam Ranking Nilai Jenama Global

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *