Gaya Hidup

Toyota Land Cruiser Tuntut Gelaran “SUV Terpantas Dunia” Dengan 230 bsj

Land Cruiser, pergi-kemana, pacuan empat roda kenderaan utiliti sukan ikonik Toyota, telah memperoleh penghargaan dan rekod utama sejak lebih 60 tahun ia dalam pengeluaran. Dan sekarang, di antaranya: gelaran “SUV Terpantas Dunia” terima kasih kepada kelajuan rekod lebih daripada 230 bsj, dicapai oleh custom 2,000 kuasa kuda Land Speed Cruiser.

Dengan bekas pemandu Toyota NASCAR Carl Edwards di pucuk pimpinan, Land Speed Cruiser menghapuskan rekod   “SUV Terpantas Dunia” sebelumnya dengan lebih daripada 19 mph, mencapai GPS sah dan  dokumen video 230,02  bsj sebelum kehabisan turapan yang boleh digunakan. Kalau trek ada lagi di hadapan, Land Cruiser Speed dijangka boleh lagi laju.

Menggunakan enjin pengeluaran 5.7-liter 3UR-FE V8 Land Cruiser sebagai permulaan, sepasang   turbochargers Garrett bersaiz bola tampar yang mampu menghasilkan sehingga 55 PSI boost. Untuk menghadapi extreme force induction, pasukan MTC menaik taraf dalaman enjin dengan omboh lebih kuat dan rod dan intake manifold yang ditempah khas, antara penukaran utama yang lain.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Ini membantu memastikan V8 besar selamat dan boleh menghasilkan lebih 2,000 kuasa kuda untuk larian pemecah rekod itu.

Untuk membantu kawalan, Land Speed Cruiser direndahkan, dengan itu mengurangkan jumlah udara yang bergelora dibenarkan di bawahnya secara mendadak. bingkainya menerima beberapa urutan untuk mengekalkan geometri penggantungan optimum, dan telah dikecilkan sebanyak 3 inci untuk menampung tayar lebar Michelin Pilot Super Sport.

 

Previous post

419 Unit Honda Civic Type R Dipanggil Semula Ekoran Masalah Beg Udara

Next post

Shell Baru Lancar Rangkaian Bahan Api Dynaflex & Kita Baru Saja Mengisi Penuhnya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *