Gaya Hidup

Land Rover Menyambut Evoque Yang Ke 600,000 Dengan Edisi Khas

Kilang pengeluaran Halewood Land Rover di UK telah membina 600,000 unit Evoque dalam masa enam tahun, membawa kemewahan  dan perbaikan Range Rover kepada pelanggan baru di seluruh dunia.

Permintaan masih meningkat untuk SUV kompak mewah perintis yang menyampaikan reka bentuk kritikal yang diiktiraf, keinginan dan keupayaan semua-kawasan kepada segmen ia cipta pada tahun 2011.

Untuk meraikan enam tahun kejayaan, Land Rover telah mengumumkan model edisi khas baharu. Evoque Landmark akan datang dalam warna Moraine Blue – diilhamkan oleh tasik turquoise Canadian Rocky Mountains.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Harga bermula dari £ 39,000 di UK, Edisi Khas ini akan membuat debut globalnya di Royal Windsor Horse Show pada 10 Mei, apabila pesanan akan dibuka.

Evoque Landmark Edition juga boleh didapati dalam warna Yulong White dan Corris Grey. Kit badan dinamik dan  butiran reka bentuk luaran kelabu termasuk Carpathian Grey contrast bumbung panorama, roda aloi 19 inci Gloss Dark Grey dan jeriji Graphite Atlas, bonet, bolong fender dan huruf tailgate.

Aksen kelabu gelap terus di bahagian dalam berupa trim konsol tengah satin dikelilingi oleh kerusi kulit Ebony dengan jahitan Light Lunar dan bahagian tengah berlubang.

Satu Evoque siap daripada barisan pengeluaran Halewood setiap 170 saat, dengan Evoque Convertible juga dihasilkan di Halewood sejak 2016. Kebanyakan adalah untuk dieksport kepada salah satu daripada 130 pasaran, dengan pembuatan tambahan di China dan Brazil untuk memenuhi permintaan pasaran tempatan.

 

Previous post

Mobil Jenama Minyak Pelincir Pilihan Peugeot di Malaysia

Next post

Volkswagen’s Golf R 2017… Adakah Ia Akan Datang ke Malaysia?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *