Gaya Hidup

Kia Motors Akan Mula Pengeluaran di Daerah Anantapur, India

Kia Motors telah menandatangani memorandum persefahaman (MOU) dengan kerajaan negeri Andhra Pradesh, India untuk membina sebuah kilang pengeluaran baru di Daerah Anantapur. MoU itu ditandatangani hari ini di majlis yang berlangsung di bandar Vijayawada, sebahagian daripada Andhra Pradesh Capital Region, yang dihadiri oleh para eksekutif Kia Motors dan Ketua Menteri Andhra Pradesh, Nara Chandrababu Naidu.

Pembinaan kemudahan pembuatan baharu, Kia Motors yang pertama di India mewakili kira-kira AS $ 1.1 bilion pelaburan, akan bermula pada suku terakhir tahun 2017. Kemudahan pembuatan dijangka memulakan pengeluaran pada separuh kedua tahun 2019 dan menghasilkan sehingga kira-kira 300,000 unit setiap tahun.

Kia merancang untuk menghasilkan sedan kompak strategik dan SUV kompak terutama bagi pasaran India di kilang baru ini, yang bersaiz 23 juta kaki persegi (2.16 km2 / 536 ekar) dan menggabungkan kemudahan bagi stamping, kimpalan, mengecat dan pemasangan. Ianya juga akan menempatkan kemudahan banyak syarikat pembekal.

Pembinaan kemudahan pengeluaran baharu di India ini akan membolehkan Kia mengekalkan kedudukannya sebagai salah satu jenama kereta yang paling pesat berkembang di dunia. Kemudahan baru di Anantapur akan membolehkan syarikat itu untuk mula menjual model di India, dan mendapat manfaat daripada pertumbuhan jualan lebih mampan, negara dan antarabangsa.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Kia merancang untuk memulakan jualan tempatan kereta yang dikeluarkan di kemudahan baharu ini menjelang akhir 2019, apabila pengeluaran besar-besaran bermula di Anantapur. Tambahan pula, rangkaian rantaian bekalan di rantau ini yang pesat membangun serta tenaga kerja mahir adalah sebab-sebab lain yang penting bagi pelaburan baru oleh Kia Motors di sini.

 

Previous post

Perodua Buka Bilik Pameran Baharu di Kota Samarahan

Next post

Timelapse Bina Semula Enjin Ini Masih Segar 5 Tahun Kemudian

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *