Gaya Hidup

Keuntungan Mercedes Meloncat 60%

Keuntungan suku pertama Daimler hampir dua kali ganda dengan peningkatan permintaan untuk kereta Mercedes-Benz termasuk sedan E-kelas baru serta keuntungan satu masa, membantu syarikat dengan permulaan yang kukuh setelah menuntut kembali mahkota kereta mewah pada tahun lepas.

Pendapatan sebelum faedah dan cukai meningkat kepada 4 bilion euro (USD4.24 bilion) daripada 2.15 bilion euro pada tahun sebelumnya.

Keuntungan di unit kereta Mercedes-Benz melonjak 60% kepada 2.24 bilion euro dimana pembuat sedan S-kelas melaporkan satu lagi lonjakan dalam jualan pada suku kedua, apabila ia menjual 16% lebih banyak kereta berbanding tahun lalu.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Daimler telah meraih manfaat daripada rombakan barisan produknya dengan wajah yang lebih sporty dan peluasan SUV seperti coupe GLC membantu menjatuhkan saingan BMW dari tempat teratas tahun lalu.

Pendapatan di unit lori berat, yang terbesar di dunia, juga maju, selepas perniagaan bergelut tahun lepas dengan permintaan dan keuntungan menurun. Walaupun untung besar tahun ini, minggu lalu, Daimler menyimpulkan perbincangan dengan wakil pekerja untuk mengurangkan kos tambahan dan juga akan mengurangkan jumlah pekerja.

 

 

 

Previous post

Reka Bentuk Semula Porsche 911 Semua Baharu Dalam Perjalanan

Next post

Goodyear Berkedudukan Untuk Meraih Keuntungan Dari Trend Industri

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *