Berita Auto

Kia Stinger Membuat Debut Asian Di Korea

Dipaparkan di khalayak ramai buat kali pertama di pasaran domestik jenama itu,  sedan sukan fastback berkuasa baharu Kia menyalurkan semangat grand tourers bersejarah – kenderaan kuat, elegan, mampu bergerak pemiliknya dengan bergaya dan laju. Stringer ini mempunyai estetik, banyak ruang untuk menampung lima penghuni serta bagasi mereka, stabil, perjalanan yang tenang, dan pengendalian lincah dengan menarik, penghantaran kuasa yang lebih dari belakang.

Bila Stinger dijual di Korea nanti, ia boleh didapati dengan pilihan tiga enjin berkuasa. 3.3 liter twin-turbo V6 menghasilkan 370 ps dengan output tork maksimum 52 kgf.m, pecutan kph Stinger 0-ke-100 hanya 4.9 saat menjadikan ia kereta yang  terpantas Kia pernah pernah hasilkan.
BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101
Terdapat juga  yang berenjin 2.0 liter turbo petrol (250 ps kuasa, dan 36 kgf.m tork maksimum) dan – bergantung kepada pasaran – enjin turbodiesel 2.2 liter menghasilkan 202 ps dan 45 kgf.m tork.
Boleh didapati dengan pilihan roda belakang atau all-wheel drive, serta pelbagai sistem keselamatan aktif  DRiVE WISE dan sistem penggantungan Dynamic Stability Damping Control elektronik yang boleh dilaras. Lima sistem Drive Mode Select akan memberikan pemandu keupayaan untuk menyesuaikan pengalaman memandu, mengubah penggantungan, throttle dan stereng yang menawarkan pemandu pemanduan dan pengendalian sporty, tunggangan gran turismo santai diilhamkan untuk pemanduan jarak jauh dan segala di antaranya.
Kia Stinger yang dipamerkan di Seoul mempunyai tafsiran reka bentuk baru, dengan kemasan baru cat kuning terang, serta jeriji depan baharu, pengambilan udara dan ram bonet selesai dengan serat karbon yang ringan, menekankan lengkung halus kereta dengan rupa gagah.
Previous post

Ingat lagi Nissan Terrano? Mungkinkah Ia Akan Muncul Kembali?

Next post

UMW Toyota Recall 42,000 Kenderaan Kerana Beg Udara

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *