Berita Auto

Juara-juara Lamborghini Super Trofeo Middle East 2017

Lima kemenangan daripada enam perlumbaan, empat kedudukan pole, sifar kesilapan dan dua pemandu berbakat: duo Rik Breukers dan Axcil Jefferies dari GDL Racing mendominasi acara Lamborghini Super Trofeo Middle East tahun 2017 dari hari pertama di Abu Dhabi di litar hingga ke hari terakhir di Dubai Autodrome.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Breukers dan Jefferies menjuarai kelas PRO dengan sembilan mata di hadapan satu lagi pasangan berbakat iaitu Carrie Schreiner dari Jerman dan Carrie Schreiner dari Australia.

Bertuzzi_Farmer_PRO-AM

Sementara itu, kelas PRO-AM menyaksikan pertarungan sengit antara Hendrik Still dan Paul Scheuschner dari Konrad Motorsport, dan Constantino Bertuzzi dan Nigel Farmer yang mewakili GDL Racing Asia. Walaupun menghabiskan Race 2 di tempat kesembilan dan kelas PRO-AM di tempat pertama, kutipan mata nyata tidak mencukupi untuk merebut kejuaraan yang dimenangi Still dan Scheuschner.

Still_Scheuschner_PRO-AM

Kategori AM pula menjadi milik Andrew Haryanto dari GDL Racing yang beraksi cemerlang sepanjang kejohanan tersebut. Pesaing terdekatnya iaitu Marco Antonelli dan Davide Roda hanya kalah dengan perbezaan dua mata.

Haryanto_AM

Akhir sekali, Gabriele Murroni yang pertama kali memandu di dalam siri Lamborghini Super Trofeo dan Lamborghini Cup akan mengambil bahagian di pusingan Super Trofeo Asia yang akan berlangsung di Sepang dari 7 – 9 April.

Murroni_LBCup

 

Previous post

Cub Prix: Kasma Sukar Dihalang

Next post

Honda Wave Alpha Dikemaskini Untuk 2017

Amirul Mukminin

Amirul Mukminin

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *