Gaya Hidup

Ford Sync 3 Sekarang Memahami Mandarin di China!

Jurutera dari  Pusat Penyelidikan dan Kejuruteraan Ford di Nanjing telah membantu Mustang – coupe sport paling laris  China – menguasai seni purba sistem tulisan tangan tradisional di negara itu.

Dengan SYNC 3, generasi akan datang media dan sistem navigasi dalam kereta Ford, Mustang dapat memahami tulisan Cina diinput dengan hanya menyapu jari. Dengan peningkatan teknologi pengenalan suara, SYNC 3 juga mengiktiraf arahan suara dalam bahasa Mandarin Cina menyediakan pemandu dengan pengalaman penyambungan yang lancar, daripada memilih muzik hingga ke mencari destinasi.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Sebelum ini, memasukkan aksara Cina pada skrin sentuh dalam kereta memerlukan menaip pinyin (ejaan fonetik perkataan Cina menggunakan abjad) dan kemudian memilih salah satu daripada watak-watak tertera, yang kesemuanya mempunyai sebutan serupa, untuk memasukkan arahan atau cari destinasi. Malah dengan teknologi ramalan, proses ini lambat dan kurang intuitif untuk pemandu, dan tidak sesuai terutama sekali bagi warga tua Cina – yang mempunyai masalah menggunakan pinyin.

 

 

Previous post

McLaren 720S Pemilik Baru Takhta Super Series

Next post

Dealer Naza Premira Terima Ganjaran Lawatan Ke Vietnam

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *