Gaya Hidup

Bently Beralih Dari Daya Tarikan Gaya Ke Daya Tarikan Sporty

Bentley kini dalam pusingan perlumbaan ke-4 dan telah mengumpul 38 kemenangan daripada 406 perlumbaan di seluruh dunia setakat ini. Pada banyak hujung minggu sepanjang tahun,   kereta lumba Bentley mencabar pasukan lumba dari Corvette, Ferrari, Porsche, Jaguar, Aston Martin, Mercedes-AMG dan juga BMW.

Pemilik Bentley dijemput ke dalam pit untuk menyerap pelbagai gambaran, bunyi dan bau perlumbaan motor, jauh dari tetapan country-club yang Bentley biasa dikaitkan.

Usaha perlumba terkini menggunakan derivatif GT3 coupe Continental yang Bentley jual. Alasannya mudah: Kenderaan bersaing dalam kumpulan GT3 adalah berdasarkan pada kereta pengeluaran.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Yang mengambil bahagian di dalam kelas ini membolehkan Bentley mengaitkan apa yang di trak dan apa yang dijual di bilik pameran. (walaupun Bentley lumba adalah mesin lumba tertentu bersembunyi di bawah bodywork yang kelihatan seperti sebuah kereta pengeluaran).

Langkah itu juga membolehkan  Bentley memasarkan Continental GT3-R model berprestasi tinggi pada tahun 2015 kepada 300 pelanggan global pada tag harga sekitar USD340,000 setiap satu (RM1.6 juta sebelum cukai tempatan dan keuntungan). Ia adalah versi super-high-end “menang pada hari Ahad, jual pada hari Isnin.”

 

 

Previous post

Harley-Davidson Street Rod 750 Janjikan Prestasi Urban Dinamik

Next post

Flamboyant Lamborghini Tidak Boleh Dihalang

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *