Gaya Hidup

Tesla Motors Sekarang Dikenali Sebagai ‘Tesla’

Dalam langkah yang sudah dijangka, Elon Musk telah mengumumkan bahawa Tesla Motors kini dikenali sebagai Tesla, sambil menunggu beberapa dokumentasi rasmi. Langkah ini mencerminkan langkah Apple apabila mereka menggugurkan perkataan ‘komputer’ dari nama rasmi mereka dan memperkenalkan beberapa barangan elektronik pengguna berkaitan dengan gaya hidup seperti iPhone pertama.

Portfolio produk Tesla sentiasa berkembang kini meliputi aspek teknologi yang lebih pintar dan mesra alam. Musk telah menyatakan bahawa dia mahu kereta beliau untuk berkhidmat kepada pemilik dengan beroperasi sebagai teksi yang memandu diri sendiri semasa tidak digunakan. Tambahan pula penggabungan baru-baru ini mereka dengan syarikat Musk yang lain, City Solar, akan bermakna bahawa pemilik kenderaan Tesla akan dapat mengurangkan lagi kesan karbon mereka dengan menggunakan teknologi seperti PowerWall dan Solar Roof untuk tidak menggunakan bahan api fosil langsung.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101
Kenderaan Tesla semasa masih dikaitkan dengan grid elektrik yang masih memerlukan pembakaran bahan api fosil sebagai satu bentuk penjanaan elektrik.

Previous post

Shell Advance Lancar Barisan Lengkap Minyak Pelincir Skuter

Next post

Pengeluaran Kereta Elektrik Saab 9-3 Akan di Mulakan di Tianjin, China

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *