Gaya Hidup

Robert Bosch Melaporkan Keuntungan Menurun Bagi Tahun 2016

Keuntungan operasi asas jatuh 6.5% kepada 4.3 bilion euro (USD4.6 bilion) tahun lepas menolak margin operasi ke bawah kepada 5.8 daripada 6.5%, gelongsor lanjut daripada sasaran jangka sederhana Bosch sebanyak 8%.

Bosch milik persendirian telah melabur dalam teknologi seperti sistem pintar yang mengurangkan kuasa kereta elektrik gunakan, manakala melupuskan barangan perusahaan tradisional seperti motor starter dan generator.

Pembekal juga bertujuan untuk membuat keputusan pada akhir tahun ini sama ada untuk mula membuat sel-sel sendiri untuk pengeluaran bateri untuk bersaing dengan pesaing Asia, kata Ketua Pegawai Eksekutif Volkmar Denner.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Denner berkata projek seumpama itu akan menelan  lebih kos daripada pemindahan Bosch kepada tenaga solar, yang bermula dengan pelaburan sebanyak 1 bilion euro dan kehilangan 3,7 bilion euro pada tahun 2013.

Keputusan itu akan bergantung kepada sama ada syarikat itu boleh membuat produk yang lebih baik dan lebih murah berbanding dengan pesaing seperti Samsung dan Panasonic, yang baru-baru ini memulakan pengeluaran besar-besaran sel-sel bateri lithium-ion di gigafactory di Nevada bersama-sama dengan Tesla.

Previous post

Allianz General Memperkenalkan Allianz Road Rangers dan 7 Kemudahan Baru Pelanggan

Next post

Minyak, Tayar, Bateri, Penyelenggaraan Meningkat ... Dan Trafik Semakin Teruk

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *