Gaya Hidup

Volkswagen Group Masih Berdaya Saing & Berkembang

Setahun yang lalu, Volkswagen Group menjunam ke dalam krisis perniagaan yang paling teruk dalam sejarah selepas pendedahan ia melanggar peraturan alam sekitar dengan menipu ujian pelepasan berjuta-juta kereta diesel.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Dakwaan itu memaparkan syarikat itu sebagai mementingkan  keuntungan lebih kesihatan awam dan kejatuhan itu kasar dan pantas. Selepas beberapa hari kegawatan, termasuk  video memohonan maaf yang janggal, Ketua Pegawai Eksekutif Martin Winterkorn meletak jawatan. Nilai VW jatuh sebanyak 29 bilion euro (USD32.6 bilion), kerana siasatan jenayah dan peraturan telah dibuka di seluruh dunia.

Walaupun usaha-usaha pemulihan yang diketuai oleh Ketua Pegawai Eksekutif baharu Matthias Mueller tidak sentiasa lancar, pembuat itu telah menunjukkan daya tahan yang mengejutkan. Harga saham telah meningkat 40% sejak terendah pada bulan Oktober, pengguna masih membeli kereta VW, kewangan yang utuh, dan syarikat itu akan melabur pada masa akan datang walaupun ia menyerap hampir 18 bilion euro untuk denda dan kos pembersihan.

 

Previous post

Naza Quest Lancar Pusat 3S Chevrolet di Klang

Next post

Pengeluaran Cell Battery Bermula di Gigafactory Tesla

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *